Page 684 - Multidisipliner Covid 19
P. 684
BÖLÜM 39
3- Pandemi dönemi hastane yönetimi
Hastane içi sosyal mesafe, maske kullanımı ve el yıkma ile ilgili görsellerin
artırılması, bu konuda çalışanların hasta ve yakınlarını bilgilendirmesi,
çalışanların birbirini uyarması bu dönemde en önemli önlem yöntemleridir.
Tüm alan sorumluları yukarıda belirtilenlerin takibini yapmalıdırlar.
Hastaneler ister kamu, ister vakıf, ister üniversite, ister özel hastaneolsun
diğer sektörler gibi kendisini bilişim teknolojisinden ayrı tutamaz. Hatta
daha da geliştirmeye mecburdurlar. Hem sağlık çalışanları hem de bilişim
dünyası mensupları süreçlerin daha nasıl yalınlaştırılacağı, çalışanlara,
hasta ve hasta yakınlarına nasıl daha iyi hizmet sunulabileceği konusunda
çalışmalarda büyük adımlar atmıştır. Bu konularda hastane yönetimlerinin
algısı yüksek olmuştur. Örneğin 65 yaş üstü ve takipteki kronik hastalıklara
sahip hastaların online sistemlerle hastaneye gelmeden tedavilerin
düzenlemesi ile hastanede insan sayısı azalmış ve sokağa çıkma riskinden
o hastalar kurtarılmıştır.
Hastane yönetimi kamu ile basın veya sosyal medya ile iletişim halinde
olup hastanede sağlık hizmetinin güvenli ve huzurlu bir şekilde anons
etmesi, sağlıkta kalite yönetim sistemini yalın yaklaşımla uygulaması ile
kolaylaşmıştır. Çünkü sağlıklı hizmetin verildiğini gerek çalışanlarına
gerekse hasta ve hasta yakınlarına bu konuyu ikna etmekle yükümlüdür.
Çünkü toplumun sağlık hizmeti ihtiyacı kaçınılmazdır.
Hastaneler diğer kurumlara göre çok şapkası olan kurumlardır. Hastaneler
aynı zamanda otel, restoran, kafeterya, okul, zorunlu yürütülmesi gereken
hizmet, çalışanlar, hasta ve hasta yakınları ile cihazlarla donatılmış
mekanlardır. Dolayısıyla pek çok kurumun alacağı önlemelerin totalini
hastanelerin de alması gerekmesi ne kadar zorlu bir süreç olduğunu
gösterir. Hastane yönetimlerinin pandemide bu anlamda görevleri
komplekstir. Hastaneler enfekte hasta yanında enfekte olmayan hastalara
şifa verirken hata yapma yani bulaşa meydana verme hakları yoktur. O
nedenle hastane yönetimi olağan dönemde özellik gösterirken pandemi
döneminde süper özellik gösteren kurumlar haline gelmiştir.
Enfeksiyon yayılımını engellemek amacıyla acil ve acele hastalar dışında
683