Page 684 - Multidisipliner Covid 19
P. 684

BÖLÜM  39






          3- Pandemi dönemi hastane yönetimi


          Hastane içi sosyal mesafe, maske kullanımı ve el yıkma ile ilgili görsellerin
          artırılması, bu konuda çalışanların hasta ve yakınlarını bilgilendirmesi,
          çalışanların birbirini uyarması bu dönemde en önemli önlem yöntemleridir.
          Tüm alan sorumluları yukarıda belirtilenlerin takibini yapmalıdırlar.

          Hastaneler ister kamu, ister vakıf, ister üniversite, ister özel hastaneolsun
          diğer sektörler gibi kendisini bilişim teknolojisinden ayrı tutamaz. Hatta
          daha da geliştirmeye mecburdurlar. Hem sağlık çalışanları hem de bilişim
          dünyası mensupları süreçlerin daha nasıl yalınlaştırılacağı, çalışanlara,
          hasta ve hasta yakınlarına nasıl daha iyi hizmet sunulabileceği konusunda
          çalışmalarda büyük adımlar atmıştır. Bu konularda hastane yönetimlerinin
          algısı yüksek olmuştur. Örneğin 65 yaş üstü ve takipteki kronik hastalıklara
          sahip hastaların online sistemlerle hastaneye gelmeden tedavilerin
          düzenlemesi ile hastanede insan sayısı azalmış ve sokağa çıkma riskinden
          o hastalar kurtarılmıştır.

          Hastane yönetimi kamu ile basın veya sosyal medya ile iletişim halinde
          olup hastanede sağlık hizmetinin güvenli ve huzurlu bir şekilde anons
          etmesi, sağlıkta kalite yönetim sistemini yalın yaklaşımla uygulaması ile
          kolaylaşmıştır. Çünkü sağlıklı hizmetin verildiğini gerek çalışanlarına
          gerekse hasta ve hasta yakınlarına bu konuyu ikna etmekle yükümlüdür.
          Çünkü toplumun sağlık hizmeti ihtiyacı kaçınılmazdır.

          Hastaneler diğer kurumlara göre çok şapkası olan kurumlardır. Hastaneler
          aynı zamanda otel, restoran, kafeterya, okul, zorunlu yürütülmesi gereken
          hizmet, çalışanlar, hasta ve hasta yakınları ile cihazlarla donatılmış
          mekanlardır. Dolayısıyla pek çok kurumun alacağı önlemelerin totalini
          hastanelerin de alması gerekmesi ne kadar zorlu bir süreç olduğunu
          gösterir. Hastane yönetimlerinin pandemide bu anlamda görevleri
          komplekstir. Hastaneler enfekte hasta yanında enfekte olmayan hastalara
          şifa verirken hata yapma yani bulaşa meydana verme hakları yoktur. O
          nedenle hastane yönetimi olağan dönemde özellik gösterirken pandemi
          döneminde süper özellik gösteren kurumlar haline gelmiştir.

          Enfeksiyon yayılımını engellemek amacıyla acil ve acele hastalar dışında




                                                                        683
   679   680   681   682   683   684   685   686   687   688   689